Book experience


Book Experience:

λίγα λόγια για την εμπειρία μου από το πρόγραμμα ωμοφαγίας 21 ημερών,

Ανακάλυψα το βιβλίο σου στις αρχές του καλοκαιριού και το διάβασα όλο εξονυχιστικά. Στην αρχή, όλες αυτές οι συνταγές μου φαίνονταν απλησίαστες και απέκλεια το ενδεχόμενο να μπορώ εγώ να τις εφαρμόσω. Είχα πολλές άγνωστες λέξεις που με έκαναν να νιώθω ξένη ως προς το πρόγραμμα. Τί είναι το μηλόξυδο, τα φύλλα νόρι, το βούτυρο καρύδας, το λευκό μίζο και τί δουλειά είχαν με μένα? Και, επιπλέον, πώς είναι δυνατό να ζήσω τη ζωή μου χωρίς μακαρόνια, παγωτό και καφεδάκι? Όχι, όχι, αυτό το πρόγραμμα δεν είναι για μένα και οι ωμοφάγοι είναι απλά εκκεντρικοί. Όμως με κέρδισε πολύ ο τρόπος που παρουσίαζες τη διαδικασία - χαλαρά, ανθρώπινα, χαρούμενα. Και έτσι, το ξαναδιάβασα το βιβλίο.

Στη δεύτερη ανάγνωση τα πράγματα δεν ήταν τόσο παράξενα όσο την πρώτη. Ναι, εξακολουθούσα να έχω άγνωστες λεξεις (τις ίδιες...!), αλλά τελικά δεν ήταν όλα τόσο δύσκολα όσο μου φάνηκαν. Επιπλέον, άρχισα να βρίσκω ενδιαφέρουσες προκλήσεις στις συνταγές που προτείνεις. Μους σοκολάτας με αβοκάντο? Χμ...γιατί όχι? Παγωτό από κατεψυγμένες μπανάνες? Μπέργκερ από ξηρούς καρπούς και λαχανικά? Λίγο λίγο άρχισα να θυμώνω με τον εαυτό μου..."αφού μπορούν όλοι αυτοί οι άνθρωποι εκεί έξω, σίγουρα θα μπορώ και εγώ, τί στο καλό". Κι έτσι αποφάσισα να ξεκινήσω.

Εκείνη την περίοδο πειραματιζόμουν γενικά με διάφορα ζητήματα που αφορούν στο σώμα. Έψαχνα μανιωδώς πληροφορίες στο ίντερνετ για θέματα διατροφής, υγείας, αποτοξίνωσης (κάπως έτσι, άλλωστε, σε ανακάλυψα). Έμαθα για την ξηρασία. Αυτό κι αν μου φαινόταν ακατόρθωτο. Ωστόσο, με τα πολλά, έκανα ένα τριήμερο ξηρασίας και στο τέλος της άρχισα το πρόγραμμά σου.

Κατά τη διάρκεια της ξηρασίας, επέλεξα να κάνω την απαραίτητη προετοιμασία για το πρόγραμμα της ωμοφαγίας. Πήγα στο βιολογάδικο με μια τεράστια λίστα και αγόρασα πράγματα που ούτε το όνομά τους καλά καλά δεν μπορούσα να προφέρω αν δεν συμβουλευόμουν το χαρτί μου. Αυτό ήταν και το μόνο μεγάλο μου έξοδο. Δηλαδή, γύρω στα 150 ευρώ, για υλικά όμως που τα χρησιμοποιώ ακόμα - 6 μήνες μετά. Επίσης, έκανα άλλο ένα έξοδο και αγόρασα έναν φανταστικό αποχυμωτή και ένα μπλέντερ, που εννοείται ότι χρησιμοποιώ ακόμα. Σύνολο εξόδων για τις ηλεκτρικές αυτές συσκευες: 100 ευρώ. Εδώ τελειώνουν τα έξτρα έξοδα που χρειάστηκε να κάνω για το πρόγραμμα της ωμοφαγίας. Τα φρούτα, τους ξηρούς καρπούς και τα λαχανικά που κατανάλωνα μέσα στην ημέρα δεν τα υπολογίζω, γιατί έτσι κι αλλιώς θα έδινα χρήματα για ό,τι κι αν έτρωγα.

Βίωσα μια ωραία περιπέτεια προσπαθώντας να φέρω εις πέρας τις διάφορες συνταγές. Ακόμα και ο συνδυασμός των φαγητών που θα έτρωγα μέσα στην ημέρα με απασχολούσε δημιουργικά και πέρναγα αρκετό χρόνο σκεφτόμενη τί να φάω και με τί να το συνδυάσω. Γέλαγα με τον εαυτό μου όταν έφτιαχνα κάτι που δεν ήταν πετυχημένο και ήμουν πολύ περήφανη όταν οι συνταγές μου ήταν άψογες! Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ στη ζωή μου να ακολουθήσω συνταγές μαγειρικής, και έτσι η όλη διαδικασία με κέρδισε γιατί μου έδωσε χαρά και παιχνίδι.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πήγα διακοπές για 10 μέρες, όπου συνέχισα την ωμοφαγία με ό,τι μπορούσα να βρω εκεί. Δεδομένου ότι έμενα σε μια σκηνή δίπλα από ένα ποτάμι σε ένα φαράγγι, δεν είχα τη δυνατότητα να μαγειρέψω και αναγκαστικά στηρίχτηκα στις ταβέρνες της περιοχής όπου έτρωγα σαλάτα και φρούτα, καθώς και ξηρούς καρπούς που είχα μαζί μου. Η έλλειψη ποικιλίας αυτές τις 10 μέρες με κούρασε, ομολογώ. Πραγματικά, κάποια στιγμή ήθελα να βάλω στο στόμα μου κάτι διαφορετικό από ντομάτα, αγγούρι, μαρούλι, ελιές. Εκεί κατάλαβα ότι η μονοτονία είναι επικίνδυνη (όπως, αλλωστε, και στα πάντα στη ζωή μας) και ότι χρειάζεται μια μικρή οργάνωση για να μπορώ κάθε μέρα να τρώω κάτι που θα μου δίνει χαρά και απόλαυση.

Κάποια στιγμή είχα φριχτούς πόνους στο στομάχι, δεν ξέρω για ποιο λόγο...μπορεί από κάτι που έφαγα και δεν ήταν καλά πλυμμένο, μπορεί απλά από κάποιον που με μάτιαξε ή οτιδήποτε. Εκεί ένιωσα την ανάγκη να φάω κατι ζεστό και έτσι έκανα μια μικρή παράκαμψη στο πρόγραμμα και ζήτησα να φάω λίγο ρύζι. Πρέπει να σου πω ότι μετά από τόσες μέρες ωμοφαγίας, η γεύση του μου φαινόταν τόσο ψεύτικη και τοσο άσχημη που δεν το πιστευα. Ένιωθα ότι τρώω κάτι αφύσικο, σαν πλαστικό, κάτι που δεν έχει αλήθεια μέσα του. Δεν ξέρω πώς να το περιγράψω.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, είδα και ένιωσα το σώμα μου όπως ποτέ στη ζωή μου. Εμφανισιακά, το σώμα μου έδειχνε απλά τέλειο, φωτεινό, υγειές. Θυμάμαι ότι στις διακοπές με κοιτάγανε έντονα (κυρίως οι γυναίκες...!) και ήξερα από τα βλέμματά τους ότι κάτι τους κάνει εντύπωση- κάτι θαυμάζουν στο σώμα μου. Όσον αφορά την ενέργειά μου, αυτό κι αν μου συνέβη για πρώτη φορά! Είχα τόση ενέργεια που χρειαζόμουν να περπατήσω αρκετά χιλιόμετρα για να μπορέσω να την κατευνάσω λίγο. Ξύπναγα με όρεξη, το σώμα μου ήταν δυνατό και ευλύγιστο, περπάταγα, σκαρφάλωνα, κολύμπαγα και ένιωθα την ενέργειά μου πιο δυνατή και καθαρή από ποτέ! Δεν θα ξεχάσω ποτέ αυτή την αίσθηση. Από τότε την αναζητώ, αυτό είναι το μοναδικό κριτήριο επιλογής του τί θα φάω, τί θα κάνω, πού θα πάω, τί θα φορέσω. Πάντα αναζητώ αυτή την αίσθηση, με καθοδηγεί. Αυτή η αίσθηση με οδήγησε και στους καθαρισμούς του εντέρου.

Βλέπεις, είχα μια πολύ χαρούμενη εμπειρία από το πρόγραμμα αυτό και θα το επαναλάβω τώρα που ήρθε η άνοιξη και νιώθω πιο ανάλαφρη και έτοιμη!

Thekla, Athens 2012



Comments

Popular Posts